شیوه نامه حمایت از ایجاد زیرساخت های تبلیغاتی شرکتهای دانشبنیان
1. مقدمه
در راستای کاهش هزینه های تبلیغاتی شرکت های دانش بنیان، بخشی از هزینه های تهیه ابزار های تبلیغاتی اطلاعرسانی و بازاریابی شامل کاتالوگ، بروشور، CD تبلیغاتی، وبسایت و امثالهم به شرکت های دانش بنیان پرداخت می گردد. این حمایت در راستای ایجاد توانمندی های شرکت ها و بمنظور تامین الزامات اولیه تبلیغات و بازاریابی در نظر گرفته شده است.
2. خدمات مشمول این شیوهنامه
خدمات مورد حمایت این شیوه نامه شامل ایجاد وب سایت، طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی، طراحی نشان تجاری و تهیه تیزر تبلیغاتی می باشد.
3. میزان حمایت
حمایت از ایجاد زیرساخت های تبلیغاتی برای شرکت های دانش بنیان (با درآمد کمتر از 100 میلیارد ریال در آخرین سال مالی) به صورت درصد مشخص شده در جدول بالا توسط معاونت پرداخت می گردد.
ردیف |
عنوان خدمت |
خدمات مورد حمایت |
میزان حمایت |
سقف حمایت |
1 |
ایجاد وب سایت |
طراحی وب سایت و اپلیکیشن |
50درصد |
50 میلیون ریال |
2 |
طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی |
طراحی و چاپ کاتالوگ، بروشور، ست اداری و عکاسی صنعتی |
50درصد |
40 میلیون ریال |
3 |
طراحی نشان تجاری |
طراحی لوگو و نشان تجاری |
50درصد |
10 میلیون ریال |
4 |
تهیه تیزر تبلیغاتی |
تهیه تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک |
50درصد |
30 میلیون ریال |
شرکت های دانش بنیان با درآمد بیشتر از 100 میلیارد ریال می توانند به صورت آزاد و بدون تسهیلات این خدمت را دریافت کنند.
تبصره 1 - استفاده از حمایت ایجاد زیرساخت های تبلیغاتی منوط به دریافت مشاوره بازاریابی یا بازاریابی دیجیتال قبل از درخواست این خدمت (که به صورت رایگان ارائه می شود) می باشد.
4. شرایط دریافت حمایت
برای استفاده از این حمایت، شرکت موظف است در مرحله اول و قبل از هر گونه اقدامی درخواست خود را به همراه مستندات لازم در سامانه bizservices.ir ثبت نماید.
بعد از اتمام خدمت، مستندات زیر بایستی در سامانه مذکور بارگذاری گردد: قرارداد نهایی برای هر یک از خدمات، پروپوزال انجام خدمت، ارسال اقلام تبلیغاتی تهیه شده، ارائه فاکتور رسمی و کلیه مستندات مالی، نامه رسمی شرکت حاوی اطلاعات حساب (شماره حساب، کد شبا، نام بانک و کد شعبه)
تبصره2- حمایت از ایجاد زیرساخت های تبلیغاتی شرکتهای دانشبنیان در صورتی قابل انجام است که پروپوزال انجام پروژه، قبل از شروع به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برسد.
تبصره 3- در صورت عدم توافق شرکت با کارگزاران معرفی شده یا تمایل شرکتها به همکاری با سایر کارگزاران و مجریان باید صلاحیت آنان پیش از عقد قرارداد به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده باشد.
تبصره 4- شرکتهای متقاضی دریافت خدمات این شیوه نامه، بایستی پس از چاپ، تهیه و آماده شدن اقلام تبلیغاتی موردنظر (مانند کاتالوگ، بروشور و...)، 5 نمونه از آن را بهمنظور ارزیابی نهایی و بررسی کارشناسان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال نمایند.
تبصره 5- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قبال دعاوی احتمالی بین شرکتهای دانشبنیان با کارگزار، هیچگونه مسئولیتی بر عهده ندارد.
تبصره 6- سقف و درصد حمایت هریک خدمات فوق بر اساس نمره ارزیابی طبق جدول زیر تعریف میشود. توضیحات و جدول ارزیابی مرتبط با هر عنوان خدمت در پیوست این شیوه آمده است.
میزان حمایت |
نمره ارزیابی هر خدمت از 10 |
50 درصد |
10-8 |
40 درصد |
8-6 |
30 درصد |
6-4 |
0 درصد |
کمتر از 4 |
پیوست، روشهای ارزیابی هر خدمت:
1. ایجاد وبسایت
خدمات مرتبط با این شیوه نامه شامل موارد زیر میشود:
1. هزینه ثبت دامنه
2. هزینه فضای میزبانی
3. هزینه طراحی و ایجاد وبسایت
4. هزینه پشتیبانی فنی
ارزیابی وبسایت شرکتها در سه حوزه فنی، بصری و اقتصادی انجام میشود. جدول شاخصهای امتیازدهی در سه حوزه نامبرده در ذیل مشاهده میگردد:
جدول1: ارزیابی حوزه اقتصادی وبسایتها
شاخصها |
معیار امتیازدهی |
دسترسی |
منو اصلی- منوی اصلی وبسایت (کمتر از 6تب)- نقشه وبسایت- لینک برای محصولات، اخبار و خدمات ویژه |
بهروز بودن |
وجود بخش اخبار و اطلاعات روز- وجود حداقل سه خبر با تاریخ حداکثر یک ماه- استمرار در خبررسانی- مقاله با محتوای چندرسانهای بهروز- گزارش از رویدادهای برگزارشده |
اطلاعات تماس |
دسترسی ساده به اطلاعات تماس- اطلاعات تماس کامل- نقشه- در اختیار داشتن ایمیل سازمانی |
محصولات و خدمات |
وجود بخش محصولات و خدمات و دستهبندی این بخش- قابلیت جستجو- دستهبندی به همراه جستجو و نظر کاربران |
جابجایی بین صفحات |
وجود منو وبسایت در تمامی صفحات- لینک صفحه اصلی در تمامی صفحات- لینک اشاره به بالای صفحه در انتهای صفحات- نقشه وبسایت |
هویت وبسایت |
بهرهگیری از لوگوی شرکت، رنگ و طرح سازمانی- شرکتهای همکار - مشتریان و نمونه کارها- درباره ما (اهداف، چشمانداز و مأموریت) |
تعامل مخاطبین |
بخش تماس با ما- امکان ثبت اطلاعات مخاطب در سایت- امکان ثبت نظر- وجود تالار گفتگو |
امکان جستجو |
امکان جستجو در سایت- امکان جستجو در بخشهایی مختلف- قرارگیری باکس جستجو در محل مناسب |
دستهبندی محتوا |
اطلاعات کاربردی- اخبار روز حوزه- اطلاعات علمی |
نگارش متون |
این امتیاز توسط کارشناسان ادبیات و رسانه داده میشود |
قابلچاپ بودن |
امکان چاپ صفحات محصولات و خدمات- امکان چاپ اخبار و مقالات- امکان چاپ اطلاعات تماس |
چند زبانی |
زبان فارسی- زبان دوم- زبان سوم |
جدول2: ارزیابی حوزه فنی وبسایتها
شاخصها |
معیار امتیازدهی |
تطابق با استانداردها و توصیهها |
استانداردهای W3C – توصیههای usability.gov- استانداردهای داخلی |
فناوری و محل host |
استفاده از host داخلی |
مرورگری و هدایت |
ساختار منو- نقشه سایت- امکان جستجو- مشخص بودن محل کاربر در سایت |
قابلیت دسترسی |
چند زبانی- پشتیبانی از مرورگرهای مختلف- Responsiveness- پشتیبانی از RSS- ثبت دامنههای مشابه |
SEO مقدماتی |
متن برای عکس- ثبت در موتورهای جستجو- Header Tags- امکان جستجو برای محتوی پویا- Meta Tags |
جدول3: ارزیابی حوزه بصری وبسایتها
شاخصها |
|
تعادل |
الگوها |
تناسب |
هماهنگی |
چشمانداز |
تنوع |
تأکید |
تکرار |
حرکت |
نواخت |
یکدستی |
|
2. طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی:
خدمات مرتبط با این شیوه نامه شامل موارد زیر میشود:
1. طراحی لوگو یا نشان تجاری
2. طراحی و چاپ سربرگ و ست اداری
3. طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور
4. عکاسی صنعتی
لازم به ذکر است هزینههای تهیه هدایای تبلیغاتی شامل حمایت نمیشود.
ارزیابی اقلام تبلیغاتی در دو بخش ظاهری/ گرافیک و محتوایی موردبررسی قرار میگیرد که در جدول ذیل به آن اشارهشده است:
حوزه ارزیابی |
شاخصها |
||
ظاهری و گرافیکی |
تصاویر با وضوحبالا |
||
عکاسی صنعتی |
|||
فونت خوانا |
|||
سایز فونت متنها |
|||
حجم متناسب بسته تبلیغاتی |
|||
کلیات طراحی (رنگبندی و المان) |
|||
متریال مناسب |
|||
سایز متناسب جهت حمل |
|||
محتوایی |
معرفی و تاریخچه شرکت |
||
ارائه امتیازات، مجوزها و استانداردها(استاندارد و نماد و...) |
|||
امکانات تماس |
|||
هدفگیری درست مخاطب |
|||
متن ساده، روان، قابلفهم و کامل (ساختاری و نگارشی) |
|||
دید مقایسهای در متن |
|||
ترکیب مناسب متن و تصاویر |
|||
دیتاشیت |
Application |
||
Features |
|||
Specification |
|||
Performance |
|||
Packaging & maintenance |